HPE Service Anywhere er den første service management løsningen som fjerner kommunikasjonsbarrierer ved å automatisk oversette mellom de som ber om hjelp og de som kan levere det. Gjennom selvbetjeningsportalen skriver brukeren inn sin forespørsel på sitt eget språk – fra norsk til engelsk til kinesisk, og så oversettes det ved et «klikk» til operatørens språk når han skal besvare spørsmålet eller løse problemet.
Som et eksempel (se figuren nedenfor) skriver en kineser inn sitt spørsmål på sitt språk og sender det inn til en internasjonal servicedesk. Her blir henvendelsen plukket opp av en operatør som foretrekker engelsk, så han trykker på «oversett» knappen og får vite at disse «uforståelige» kinesiske tegnene betyr noe så enkelt som «jeg trenger hjelp». Da kan han skrive inn det naturlige spørsmålet om «hva trenger du hjelp til?» på sitt eget språk (engelsk), og dialogen er i gang med brukeren, som også kan trykke på oversett-knappen på sin side.
Oversettelse kan også benyttes når man leser kunnskapsartikler eller annen informasjon i Service Anywhere. Det betyr at hvis man skal støtte brukere med forskjellige språk, trenger man ikke å gjøre alt tilgjengelig på hvert av språkene, men konsentrere seg om å finne de gode dokumentene på et valgt «hovedspråk», så gjør systemet resten når behovet er der.
For å benytte denne muligheten, trenges en Google Translate konto, som administratoren legger inn i systemet. Den enkelte sluttbruker trenger ikke gjøre noe som helst.
For mer informasjon om Service Anywhere, en demo eller et tilbud, kontakt salg@managenordic.no.