HP Service Manager 9.40 – Hva er nytt
HP Service Manager 9.40 er nå tilgjengelig og denne versjonen inneholder mye bra funksjonalitet.
I HP ServiceE Manager 9.40 introduseres begrepene «Codless mode» og «Classic mode”. Med Service Manager Codeless vil du få en fullverdig løsning med Process Designer i alle moduler, mens Classic mode kun benytter Process Designer for Knowledge Manager og Service Lever Agreement.
Det finns egne application upgrade guides for løsninger som allerede har Process Designer og for de som ikke har det.
Smart Analytics funksjonalitet er nå integrert direkte i Service Manager 9.40 og vil gjøre applikasjonen «smartere» og mer proaktiv. Oppretting av nye henvendelser blir enklere ved hjelp av «Smart Ticket», og Problem candidates blir enklere å fange opp ved hjelp av «Hot Topic Analytics».
Den nye og forbedrede Report funksjonaliteten sikrer raskere analyse og løsning ved hjelp av oversiktlige dashboard og rapporter. Denne funksjonaliteten erstatter MySM. Man kan få rapporter tilsendt på epost som PDF til faste intervaller, eller lagre rapportene som HTML på en server for å få tilgang til jevnlige rapporter.
En helt ny survey modul er nå integrert slik at man ikke lenger trenger tredjeparts verktøy for å gjøre kundetilfredshetsundersøkelser etc
Web klienten er forbedret, og fargekoder gir en bedre oversikt over alle åpne saker. System Navigator er gjort mer fleksibel og det er nå mye enklere å tilpasse utseende med tanke på logoer, farger og fonter. I tillegg kan man velge vertikal eller horisontal layout.
Registrering av nye saker er også forenklet og automatisert ved hjelp av Smart Interaction. Det blir færre felter å registrere for Support og mindre manuelt arbeid. Support trenger kun å fylle inn hvem henvendelsen er fra, og hva henvendelsen gjelder. Smart Interaction finner så riktig kategorisering og tjenestevalg basert på analyse av tidligere saker som er registrert.
De foreslåtte verdiene kan overstyres av operatør, men erfaring fra kunder viser at man oppnår 70-90% riktig valg via Snart Interaction. Funksjonaliteten blir bedre og bedre jo mer data som er tilgjengelig.
Også Mobile Application har gjennomgått en del forbedringer og ESS for Mobile er nå integrert i HPSM 9.40. Med sitt brukervennlige grensesnitt er det lagt til rette for enkel og rask dialog med support, med mulighet for å sende ved bilde av feilsituasjonen direkte ved saksopprettelse. Smart Analytics vil da sjekke evt. tekst i bildene og lagrer dette i saken.
Se video her: