Med dypere innsikt i dine data, kan du se utover de åpenbare omstendighetene. Først da kan du forstå hvordan strategien bør endres og ytelsen kan økes.
IDOL – Maskinlæringsplattform og dataanalyse i ett
Mange av de tradisjonelle business intelligence-systemene som benyttes i dag er rettet mot å svare på spørsmålet «Hva skjedde?». Å finne ut hva som skjedde gir deg en oppsummering av enkelte fakta som du kan sammenligne manuelt, forutsatt at du lett kan «se» alle sammenhenger. Men for å få en dypere innsikt, trenger du å oppdage forhold som eksisterer uavhengig av forhåndsdefinerte nøkkeldata: Da kan du proaktivt svare på spørsmålet «hvorfor skjedde dette?». Med dypere innsikt i dine data, kan du se utover de åpenbare omstendighetene og forstå hvordan strategien bør endres og ytelsen kan økes.
IDOL (Intelligent Data Operations Layer)
IDOL (Intelligent Data Operations Layer) er neste generasjons analyseplattform for data som gir deg tilgang, forståelse og innsikt til nesten alle typer data. Lyd, video, bilder, sosiale medier, e-post, og web-innhold, samt strukturerte data som kundetransaksjoner og databaser blir lett tilgjengelige. IDOL tilbyr langt mer enn enkle søk. Produktet tilgjengeliggjør viktige data gjennom sine mer enn 500 avanserte funksjoner. Her finner du blant annet sentiment analyse, håndtering av lagrede og levende video, og tale-til-tekst-konvertering
IDOLs egenskaper
IDOL tilpasser seg innkommende data ved å teste og utforske informasjon og finner de ukjente spørsmålene du ikke kjenner til. Nesten alle virksomhetsområder og bransjer – ledelse, salg, markedsføring, jus, kundeservice, FoU, IT eller HR – har dratt nytte av Idol adaptive analyser for å fatte smarte, datadrevne beslutninger som forvandler forretningsprosesser og hever kundeengasjement.
Semantikk og ontologi
IDOLs unike og patenterte teknologi gjør at du kan utføre intelligent analyse av såvel betydningen av enkelte stavelser og ord (semantikk) som deres overordnede logiske forbindelser (ontologi).
Taksonomi
For ulike bransjer, som helse eller finans, er omfattende og spesifikke klassifiseringstaksonomier tilgjengelige. Nylig identifiserte kategorier blir integrert automatisk av det adaptive system.
Videoanalyse
Søk i videoer gjennom konsepter med IDOLs evne til å forstå innholdet i videoen uten at du må stole på metadata som «noen» har lagt inn. IDOL utfører også funksjoner som intelligent motivanalyse, nøkkelbasert innramming, ansiktsgjennkjenning, OCR, logo gjenkjennelse, og strekkode gjenkjenning. Man kan også bruke systemet til gjenkjennelse av ansikters karakteristikk, hudtype, sinnelag, klær; identifikasjon av sikkerhetshendelser (lyd eller bilde) og mye mer.
Bildeanalyse
IDOL har mange bildefunksjoner, inkludert OCR, evnen til å oppdage subtile mønstre i bilder, identifisering av de samme bildene fra forskjellige vinkler, og anerkjennelse og analyse av gjenstander som ansikter, kropper, kjønn, aldersgruppe, uttrykk og klær. IDOL kan også trekke ut viktige datafelt fra skannede dokumenter.
Parametrisk søk
Den parametriske søkefunksjonen i IDOL gjør det mulig å søke etter flere egenskaper og kriterier samitdig. For eksempel kan du filtrere ut alle ansatte i selskapet som er under 30 år, har spesifikke ekspert kvalifikasjoner, og arbeider på et bestemt sted.
Objekt utvinning
IDOL identifiserer og trekker ut uttrykk fra dokumenter som egner seg til å benytte som viktige felt, for eksempel navn på selskaper eller personer, steder, adresser og telefonnumre automatisk. IDOL tilbyr hundrevis av slike objekter out-of-the-box på tvers av mange språk.
Sentiment analyse
Du kan få en forståelse av hva kunder, samarbeidspartnere, eller investorer virkelig tenker om din bedrift eller dine produkter. IDOL gjenkjenner positive og negative kommentarer, så vel som følelser og meninger uttrykt av mennesker på tvers av kilder som nyhetssider, logger og sosiale nettverk, samt andre kilder.
Klynger
IDOL kan ta et stort sett med data og automatisk partisjonere disse slik at tilsvarende opplysninger, selv med varierende formater, er gruppert sammen. Hver slik «klynge» representerer et konsept-området, noe som gjør det enklere for deg å identifisere iboende temaer og nye trender.
Bedre beslutningsgrunnlag for alle virksomheter og bransjer
IDOL tilpasser seg innkommende data ved å teste og utforske informasjon og finner de ukjente spørsmålene du ikke kjenner til. Nesten alle virksomhetsområder og bransjer – ledelse, salg, markedsføring, jus, kundeservice, FoU, IT eller HR – har dratt nytte av Idol adaptive analyser for å fatte smarte, datadrevne beslutninger som forvandler forretningsprosesser og hever kundeengasjement.
For mer informasjon om IDOL, kontakt Manag-E eller les på Micro Focus sine sider om IDOL.
Du er kanskje også interessert i: