• Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt
Manag-E Norge AS
Logg inn / Registrer deg
Telefon: +47 - 67 10 14 90
Del
Logg inn
 / Registrer deg

* Påkrevd Har du glemt ditt passord?
Ny Bruker ?Registrer deg
Manag-E Norge AS
manag-e support
Manag-E Norge AS
  • Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt

IDOL – Maskinlæringsplattform og dataanalyse i ett

Hjem » Artikler » IDOL – Maskinlæringsplattform og dataanalyse i ett
Previous Next

Med dypere innsikt i dine data, kan du se utover de åpenbare omstendighetene. Først da kan du forstå hvordan strategien bør endres og ytelsen kan økes.

 

IDOL – Maskinlæringsplattform og dataanalyse i ett

Mange av de tradisjonelle business intelligence-systemene som benyttes i dag er rettet mot å svare på spørsmålet «Hva skjedde?». Å finne ut hva som skjedde gir deg en oppsummering av enkelte fakta som du kan sammenligne manuelt, forutsatt at du lett kan «se» alle sammenhenger. Men for å få en dypere innsikt, trenger du å oppdage forhold som eksisterer uavhengig av forhåndsdefinerte nøkkeldata: Da kan du proaktivt svare på spørsmålet «hvorfor skjedde dette?». Med dypere innsikt i dine data, kan du se utover de åpenbare omstendighetene og forstå hvordan strategien bør endres og ytelsen kan økes.

 

IDOL (Intelligent Data Operations Layer)

IDOL (Intelligent Data Operations Layer) er neste generasjons analyseplattform for data som gir deg tilgang, forståelse og innsikt til nesten alle typer data. Lyd, video, bilder, sosiale medier, e-post, og web-innhold, samt strukturerte data som kundetransaksjoner og databaser blir lett tilgjengelige. IDOL tilbyr langt mer enn enkle søk. Produktet tilgjengeliggjør viktige data gjennom sine mer enn 500 avanserte funksjoner. Her finner du blant annet sentiment analyse, håndtering av lagrede og levende video, og tale-til-tekst-konvertering

iDOL-Maskinlæringsplatform-og-dataanalyse-i-ett

IDOLs egenskaper

IDOL tilpasser seg innkommende data ved å teste og utforske informasjon og finner de ukjente spørsmålene du ikke kjenner til. Nesten alle virksomhetsområder og bransjer – ledelse, salg, markedsføring, jus, kundeservice, FoU, IT eller HR – har dratt nytte av Idol adaptive analyser for å fatte smarte, datadrevne beslutninger som forvandler forretningsprosesser og hever kundeengasjement.

Semantikk og ontologi

IDOLs unike og patenterte teknologi gjør at du kan utføre intelligent analyse av såvel betydningen av enkelte stavelser og ord (semantikk) som deres overordnede logiske forbindelser (ontologi).

 

Taksonomi

For ulike bransjer, som helse eller finans, er omfattende og spesifikke klassifiseringstaksonomier tilgjengelige. Nylig identifiserte kategorier blir integrert automatisk av det adaptive system.

Videoanalyse

Søk i videoer gjennom konsepter med IDOLs evne til å forstå innholdet i videoen uten at du må stole på metadata som «noen» har lagt inn. IDOL utfører også funksjoner som intelligent motivanalyse, nøkkelbasert innramming, ansiktsgjennkjenning, OCR, logo gjenkjennelse, og strekkode gjenkjenning. Man kan også bruke systemet til gjenkjennelse av ansikters karakteristikk, hudtype, sinnelag, klær; identifikasjon av sikkerhetshendelser (lyd eller bilde) og mye mer.

Bildeanalyse

IDOL har mange bildefunksjoner, inkludert OCR, evnen til å oppdage subtile mønstre i bilder, identifisering av de samme bildene fra forskjellige vinkler, og anerkjennelse og analyse av gjenstander som ansikter, kropper, kjønn, aldersgruppe, uttrykk og klær. IDOL kan også trekke ut viktige datafelt fra skannede dokumenter.

iDol-security-center

 

Parametrisk søk

Den parametriske søkefunksjonen i IDOL gjør det mulig å søke etter flere egenskaper og kriterier samitdig. For eksempel kan du filtrere ut alle ansatte i selskapet som er under 30 år, har spesifikke ekspert kvalifikasjoner, og arbeider på et bestemt sted.

 

Objekt utvinning

IDOL identifiserer og trekker ut uttrykk fra dokumenter som egner seg til å benytte som viktige felt, for eksempel navn på selskaper eller personer, steder, adresser og telefonnumre automatisk. IDOL tilbyr hundrevis av slike objekter out-of-the-box på tvers av mange språk.

 

Sentiment analyse

Du kan få en forståelse av hva kunder, samarbeidspartnere, eller investorer virkelig tenker om din bedrift eller dine produkter. IDOL gjenkjenner positive og negative kommentarer, så vel som følelser og meninger uttrykt av mennesker på tvers av kilder som nyhetssider, logger og sosiale nettverk, samt andre kilder.

 

Klynger

IDOL kan ta et stort sett med data og automatisk partisjonere disse slik at tilsvarende opplysninger, selv med varierende formater, er gruppert sammen. Hver slik «klynge» representerer et konsept-området, noe som gjør det enklere for deg å identifisere iboende temaer og nye trender.

 

Bedre beslutningsgrunnlag for alle virksomheter og bransjer

iDOL-laborator

IDOL tilpasser seg innkommende data ved å teste og utforske informasjon og finner de ukjente spørsmålene du ikke kjenner til. Nesten alle virksomhetsområder og bransjer – ledelse, salg, markedsføring, jus, kundeservice, FoU, IT eller HR – har dratt nytte av Idol adaptive analyser for å fatte smarte, datadrevne beslutninger som forvandler forretningsprosesser og hever kundeengasjement.

For mer informasjon om IDOL, kontakt Manag-E eller les på Micro Focus sine sider om IDOL.


Du er kanskje også interessert i:

  • DataOps – effektivisering av dataanalyse
  • GDPR – ikke bare juss!
  • Også IoT løsninger må driftes!
  • Behovet for testmiljø for IoT
  • Utfordringer ved IoT: Sikkerhet, overvåking, integrasjon
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • >>
Del
  • Siste nyheter

    • SMAX gratis i tre måneder 29. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS tilbyr et komplett SMAX-miljø, med lisens for ti samtidige saksbehandlere og et ubegrenset antall sluttbrukere, gratis i tre måneder, forutsatt bestilling senest ...
    • Fem grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning 27. mars 2020Rolf Frydenberg
      Her er fem gode grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning:   Multi-tenant: Felles kode for flere kunder, internt i et konsern som drifter selv, ...
    • Orientering om Covid-19 12. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS har i dag publisert en orientering ifm. koronavirus (Covid-19). Selskapet har pr. i dag (12.03.2020) ingen ansatte som er smittet eller i ...
    • Manag-E presenterer DSM på Aim2North AI-konferansen 15. oktober 2019Rolf Frydenberg
      7. november går AI og maskinlæring konferansen Aim2North av stabelen i Oslo, og Manag-E Nordic AS er igjen med. Årets presentasjon dreier seg om hvordan ...
  • Våre samarbeidspartnere

    Micro Focus
    Vertica
    V-Hosting
    FastPass
    Looker
Copyright © 2019 Manag-E Nordic AS

    Ditt Navn (påkrevd)

    Din E-Post(påkrevd)

    Emne

    Din Melding

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Topp