Opplæring i bruk av nye IT-verktøy er viktig. God opplæring kan ha stor effekt på adopsjonen av det nye verktøyet i organisasjonen, der brukere opplever større sikkerhet og mestringsfølelse grunnet den gode opplæringen de har fått i forkant av implementeringen av det nye verktøyet. Dersom opplæringen har et fokus på å la brukerne prøve seg litt frem og utforske hvilket potensiale løsningen har, kan dessuten opplæringen være med på å avdekke nye bruksområder og muligheter ved løsningen.
Vi i Manag-E ønsker at våre kunder skal få mest mulig bruk ut av løsningene vi lever. Vi har derfor økt fokuset på å skape gode opplæringsprogram og kurspakker for opplæring i SMAX løsningen, slik at vi sammen med våre kunder kan bidra til optimale løsninger for den enkelte organisasjon. Vi har her samlet informasjon over hvilke tilbud og opplæringspakker vi leverer.
Om du ikke skulle finne det du leter etter i denne artikkelen, eller du ønsker å vite mer om hva Manag-E kan gjøre for deg, ta kontakt med Terje Mognes på e-post.
Kurspakkene
Manag-E tilbyr per dags dato fire forskjellige kurspakker:
- SMAX introduksjonskurs for sluttbrukere
- SMAX selvstudie for saksbehandlere
- Kurs for saksbehandling av tjenesteforespørsler
- Kundetilpasset kurs
SMAX introduksjonskurs for sluttbrukere
Dette kurset gir en introduksjon av sluttbrukerportalen i SMAX. Her går vi gjennom noen av løsningens sentrale funksjoner for sluttbrukere, og hvordan disse eksempelvis kan brukes. Kurset kan holdes for alle ansatte uansett roller, for å gi en introduksjon av løsningen.
På kurset vil deltakerne få noen enkle oppgaver som for eksempel å opprette en sak, finne frem til en kunnskapsartikkel, samt benytte andre sentrale funksjoner i sluttbrukerportalen. De får slik en mulighet til å prøve ut løsningen i trygge omgivelser, og kan stille spørsmål og komme med tilbakemeldinger underveis.
SMAX selvstudie for saksbehandlere
I dette kursopplegget får kursdeltakerne tilgang til en generisk opplærings-tenant i to måneder. I tenanten finner dere to videoserier som tar for seg sentrale trekk ved SMAX portalen, og noen av dens funksjonaliteter.
Dette er ikke et kurs, men heller et selvstudie hvor brukerne selv må ta ansvar for å se videoene og deretter teste funksjonalitetene vist i videoene. Videre kan brukerne fritt benytte portalen til å lage testsaker, forsøke å løse saker, lage tilbud (service offerings), lage artikler, og alt annet de skulle ønske. Tenanten blir slettet etter to måneders bruk, slik at her kan ingen gjøre noe galt.
Om ønskelig kan leien av tenanten forlenges i intervaller på 2 måneder av gangen.
Kurs for saksbehandling av tjenesteforespørsler
I dette kurset, ledet av kursholder fra Manag-E, tar vi en kikk på Agentgrensesnittet i SMAX. Vi skal her gjennomgå sentrale aspekter ved Agentgrensesnittet slik det relaterer seg til saksbehandlere som jobber med tjenesteforespørsler (service requests). For eksempel kommer vi da på å se på hvordan man skreddersyr sin visning av portalen, for å best passe den individuelle brukers behov og ønsker. Videre ser vi på hvordan vi registrerer og behandler saker på en effektiv måte. Oppgaver blir gitt underveis, som kursholder gjennomgår i plenum.
Kundetilpasset kurs
Det siste kurset Manag-E tilbyr per dags dato, er et kundetilpasset kurs. Her kartlegger vi opplæringsbehovet sammen med kunden, og skreddersyr programmet for å best dekke de behov og områder kunden ønsker fokus på.
Skreddersydde videoer
Vi tilbyr også å lage skreddersydde opplæringsvideoer. For en smakebit på hvordan dette ser ut kan du ta en kikk på Manag-E sin YouTube kanal, og spillelisten med opplæringsvideoer som finnes her. Direkte lenke til spillelisten er inkludert her: https://www.youtube.com/playlist?list=PLl0-pARsuA7WEETvxXS0__EGpjx_ncFSc