Sammenlignet med tradisjonelle Service Management verktøy, krever Hornbill Service Manager betydelig mindre innsats og ressurser ved implementering og for videre vedlikehold. Systemet er bygget på en «Collaboration Platform». Det gir en moderne tilnærming som blander de mest effektive prinsipper fra tradisjonell Service Management beste praksis, med innovative sosiale prinsipper som setter brukere istand til vi å hjelpe hverandre og støtte oppunder en moderne forretningsvirksomhet.
Hornbill Service Manager er en ekte SaaS løsning, dvs. at alle kundene alltid er på samme, siste versjon. Kunden har ingen jobb – eller kostnad – knyttet til drift, vedlikehold eller oppgraderinger. Det gjøres automatisk, og ny funksjonalitet kan tas i bruk, uansett om man har gjort egne tilpasninger i tidligere versjon eller ikke. Dette er en av de viktigste grunnene til at Hoernbill Servide Manager har høyere suksessrate enn mange andre ITSM verktøy.
Les også Stephen Manns artikkel om ti grunner til at tradisjonelle ITSM implementeringsprosjekter feiler. Fyll ut skjemaet nedenfor, og du får tilsendt en link for å laste ned artikkelen.