• Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt
Manag-E Norge AS
Logg inn / Registrer deg
Telefon: +47 - 67 10 14 90
Del
Logg inn
 / Registrer deg

* Påkrevd Har du glemt ditt passord?
Ny Bruker ?Registrer deg
Manag-E Norge AS
manag-e support
Manag-E Norge AS
  • Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt

Service Manager 9.50 – Hva er nytt?

Hjem » Artikler » Service Manager 9.50 – Hva er nytt?
Previous Next

Service Manager 9.50 er nå ute og denne versjonen leveres med ny responsiv kundeportal, utvidet bruk av Big Data og en rekke andre forbedringer.

I HPE Service Manager 9.50 bringes Propel teknologien  inn i kundeportalen , Service Manager Server Portal,  og sammen med en intelligent chat funksjon gir dette en forbedret brukeropplevelse. Den nye Service Portalen fungerer som en startside for alle sluttbruker-aktiviteter og den kan tilpasses både med tanke på utseende (branding) og funksjonalitet.

service-manager-service-portal

Service Portalen tilbyr en moderne nettbutikk med funksjonalitet der sluttbrukere kan bestille, spore og administrere sine bestillinger. Godkjenningsprosessen er også forenklet med mulighet for å godkjenne ordre direkte fra varslingsmail.

shop
Sluttbrukere kan få oversikt over sine aktiviteter i My Workstram. Dette er en slags nyhetsfeed der man kan se status på sine ordre- og support forespørseler samt se driftsmeldinger fra IT avdelingen

my-workstream

Søkefunksjonaliteten er ytterligere forbedret med iDOL basert søk på tvers av modulene Service Catalog, Support Catalog og Knowledge Articles.

I denne versjonen er også Smart Search tilgjengelig i sluttbrukerportalen. Sluttbrukere kan enkelt opprette en ny support forespørsel ved kun å legge inn en beskrivelse av problemet eller laste opp et skjermbilde som viser feilmeldingen. Smart Analytics jobber så i bakgrunnen og analyserer kundens beskrivelse og bilde, for så å kategoriesere og tildele henvendelsen til rette instans.

En annen bra nyhet i Service Manager 9.50 er Chat funksjoanliteten der sluttbrukere kan starte en Chat fra Service Portalen eller ESS.  Smart Analytics gjør det mulig for sluttbrukere å kontakte virituell agent som kan svare 24×7, og forslå løsninger på kjente problemer. Den virituelle agenten vil kunne komme med flere løsningsforslag hentet fra Knowledge Articles, Hot News, Service- og Support Items.  Ofte vil dette løse sluttbrukers problem  og gi en bedre opplevelse av tjenesten i tillegg til at antall henvendelser som personell må håndtere vil minske.

Sluttbrukere kan også opprette Live Chat med operatør . Da vil Chat henvendelsen legges i en kø der operatøren vil kunne se info relatert til sluttbrukeren i tillegg til beskrivelse av problemet. I en Live Chat vil man også få opp løsningsforslag.

smart-email2I Service Manager 9.50 finnes også en Smart Email funksjonalitet som bygger på Big Data teknologi, både for inngående og utgående epost. Inngående epost kreerer automatisk en interaction i Service Manager, og ved hjelp av iDol blir henvendelsen automatisk kategorisert.  Ved utgående epost kan den virituelle agenten automatisk foreslå løsninger ved å sende ved info fra Knowledge Articles, Service eller Support Items.

Survey modulen i Service Manager 9.50 er HTML basert og man trenger derfor ingen tredjeparts verktøy. Man kan sende individuelle undersøkelser direkte fra en sak eller konfigurere applikasjonen til å sende ut undersøkelser etter gitte regler. Resultatene av undersøkelsene kan vises i et visuelt grensesnitt som gir god oversikt til enhver tid.

Man finner nå også en uCMDB Impact widget som visualiserer effekten av å gjennomføre en endring i . Dette vil være et nyttig hjelpemiddel i beslutningsprosessen.

For mer info om nye Service Manager anbefaler vi at du tar en kikke på disse videoene fra HPE:

What’s New in HPE Service Manager 9.50?
https://www.youtube.com/watch?v=w373-EzJ4ck

HPE Service Manager Service Portal
https://www.youtube.com/watch?v=nrR3UuaBe_c

HPE Service Manager End User Chat
https://www.youtube.com/watch?v=07CtOejmYdQ

HPE Service Manager Smart Email
https://www.youtube.com/watch?v=5YR4FOyC_YI

HPE IT Service Management (ITSM) Automation
https://www.youtube.com/watch?v=TTXN4gUzk9Y&index=2&list=PLtS6YX0YOX4fZrSAzxlzQikrJhFcIezyt

Del
  • Siste nyheter

    • SMAX gratis i tre måneder 29. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS tilbyr et komplett SMAX-miljø, med lisens for ti samtidige saksbehandlere og et ubegrenset antall sluttbrukere, gratis i tre måneder, forutsatt bestilling senest ...
    • Fem grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning 27. mars 2020Rolf Frydenberg
      Her er fem gode grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning:   Multi-tenant: Felles kode for flere kunder, internt i et konsern som drifter selv, ...
    • Orientering om Covid-19 12. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS har i dag publisert en orientering ifm. koronavirus (Covid-19). Selskapet har pr. i dag (12.03.2020) ingen ansatte som er smittet eller i ...
    • Manag-E presenterer DSM på Aim2North AI-konferansen 15. oktober 2019Rolf Frydenberg
      7. november går AI og maskinlæring konferansen Aim2North av stabelen i Oslo, og Manag-E Nordic AS er igjen med. Årets presentasjon dreier seg om hvordan ...
  • Våre samarbeidspartnere

    Micro Focus
    Vertica
    V-Hosting
    FastPass
    Looker
Copyright © 2019 Manag-E Nordic AS

    Ditt Navn (påkrevd)

    Din E-Post(påkrevd)

    Emne

    Din Melding

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Topp