• Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt
Manag-E Norge AS
Logg inn / Registrer deg
Telefon: +47 - 67 10 14 90
Del
Logg inn
 / Registrer deg

* Påkrevd Har du glemt ditt passord?
Ny Bruker ?Registrer deg
Manag-E Norge AS
manag-e support
Manag-E Norge AS
  • Hjem
    • Personvernerklæring
  • Om Oss
    • Om Manag‐E
    • Historie
    • Ledelse
    • Nyheter
    • Personvern og GDPR
  • Tjenester
    • Rådgivning
    • Forvaltning
    • Konsulentleveranse
    • SaaS
    • Support
  • Produkter
  • Support
  • Artikler
  • Kontakt

Service Management – kun for IT?

Hjem » Artikler » Service Management – kun for IT?
Previous Next

IT Service Management (ITSM) er en disiplin innen IT drift som har vokst radikalt de siste tyve årene, blant annet hjulpet frem gjennom rammeverket ITIL (IT Infrastructure Library) som har blitt forbedret og videreutviklet i en rekke iterasjoner. Det har også avfødt en internasjonal standard ISO 27001. ITSM er nå blitt så utbredt, at det tas for gitt, innen IT drift.

Men Service Management verktøy kan gjøre langt mer for et foretak – stort eller lite – enn å strukturere IT leveranser og støtte for disse. Service Management verktøy kan bidra til å digitalisere mange tjenester som ikke krever en «fullblåst», dedikert applikasjon. Vi ser flere og flere kunder som beveger seg fra dokumenter / skjemaer som sendes videre via e-post (og skrives ut, fylles inn og skannes på ulike punkter!) I en eller annen form for prosess, for å automatisere og digitalisere dette gjennom verktøy som tidligere ble brukt kun til ITSM.

Åpenheten til enkelte verktøy for å støtte disse «ustrukturerte» prosessene kan bidra mye til ytelse og struktur forbedringer i enhver bedrift eller organisasjon. Fasiliteter, HR og Markedsføring er blant dem, samt innkjøp for internt forbruk av enkelte (enkle) produkter og tjenester. Service Management verktøyet sikrer at vi har historien til hvem gjorde hva i hvilket stadium i prosessen. Og hvis verktøyet har en brukervennlig søkefunksjon som fungerer på tvers av alle typer dokumenter / medier, så er det enda mer å tjenes på å gjøre dette.

Manag-E leverer et slikt verktøy – SMAX. For mer informasjon om dette verktøyet, gå til denne siden, eller kontakt salg@managenordic.no.

Del
  • Siste nyheter

    • SMAX gratis i tre måneder 29. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS tilbyr et komplett SMAX-miljø, med lisens for ti samtidige saksbehandlere og et ubegrenset antall sluttbrukere, gratis i tre måneder, forutsatt bestilling senest ...
    • Fem grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning 27. mars 2020Rolf Frydenberg
      Her er fem gode grunner til at SMAX er en overlegen Service Management løsning:   Multi-tenant: Felles kode for flere kunder, internt i et konsern som drifter selv, ...
    • Orientering om Covid-19 12. mars 2020Rolf Frydenberg
      Manag-E Nordic AS har i dag publisert en orientering ifm. koronavirus (Covid-19). Selskapet har pr. i dag (12.03.2020) ingen ansatte som er smittet eller i ...
    • Manag-E presenterer DSM på Aim2North AI-konferansen 15. oktober 2019Rolf Frydenberg
      7. november går AI og maskinlæring konferansen Aim2North av stabelen i Oslo, og Manag-E Nordic AS er igjen med. Årets presentasjon dreier seg om hvordan ...
  • Våre samarbeidspartnere

    Micro Focus
    Vertica
    V-Hosting
    FastPass
    Looker
Copyright © 2019 Manag-E Nordic AS

    Ditt Navn (påkrevd)

    Din E-Post(påkrevd)

    Emne

    Din Melding

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Topp