Med Micro Focus Service Management Automation X (SMAX) kan du øke hastigheten på serviceleveransen, samtidig som opplevelsen blir mer tilfredsstillende for sluttbrukere og saksbehandlere. Dette frigjør tid som kan brukes på viktige forretningsinitiativer, eller på å behandle flere henvendelser fortere.
SMAX Service Desk løsningen gir enkel tilgang til både ITIL-baserte tjenester og prosesser, og et bredt wsett av andre funksjoner som HR, bygningsdrift, HMS-oppgaver, sikkerhets- og personvernoppfølging og mange andre. Konfigurasjon og tilgjengligjøring av nye skjemaer og proseser tar minutter i stedet for timer eller dager. Og administrasjons- og vedlikeholdsoppgaver er enkle og raske.
Best av alt, du kan utnytte store data (BigData) for å gi innsikt, levere kunnskap og identifisere trender, da SMAX bygger på en plattform som allerede inneholder «kunstig intelligens» og data analyse. Du trenger følgelig ikke å anskaffe dette som et tillegg (både når det gjelder pris og installasjon/drift).
Service Management Automation X er en komplett «multi-tenant» løsning. Det vil si at den egner seg godt til å kjøre flere separate organisasjoner på en felles infrastruktur. SMAX kan kjøres i ulike sky-løsninger (Microsoft Azure, Amazon Web Services m.fl.) eller som en SaaS-løsning levert av Manag-E Nordic AS som driftsleverandør.
Raskere service - Bedre opplevelse - Lavere kostnader
Brukervennlighet
SMAX er enkel og brukervennlig, om du er en sluttbruker, en saksbehandler eller en systemansvarlig som skal konfigurere løsningen. Sluttbrukere logger inn gjennom en enkel portal (eller mobil-app som har tilsvarende funksjonalitet. SMAX støtter 19 språk, og den enkelte bruker velger selv hvilket språk hun ønsker å benytte. Nedenfor ser du et eksempel på portalen, men både innhold og utseende som f.eks. bakgrunnsbilde er fritt konfigurerbart.
Saksbehandlere har behov for langt mer data tilgjenglig på skjermen til enhver tid. De benytter derfor et annet grensesnitt, men også det er 100% webbasert, utviklet med HTML5. Nedenfor er et eksempel på et dette grensesnittet, her fra endringshåndtering.
Et annet viktig skjermbilde for saksbehandlereer dashbordet. Her kan den enkelte konfigurere hvilke grqafer og diagrammer som skal vises, ut fra hva man er interessert i. Jobber du med bestillinger, er kanskje ikke feilmeldinger eller endringer det du er mest interesert i, eller statistikk om bruk av kunnskapsartikler etc. Og ledelsen har kanskje litt andre behov for hva de vil se.
For den systemansvarlige som skal konfigurere SMAX er det enkelt å tilpasse f.eks. prosessflyt i det grafiske prosessgrensesnittet. Her ser man hvordan prosesflyten, gjennom fler faser fra start til slutt er. Også en saksbehandler kan få frem dette under arbeid med en sak. Da ser man hvordan saken vil gå videre frem mot sin avslutning. Dermed erstattes behovet for å ha lange dokumenter med beskrivelser – du ser arbeidsflyten der og da, og kan ta hensyn til denne i ditt arbeid.
Avansert og markedsledende funksjonalitet
Service Management Automation X tilbyr bransjens mest engasjerende og interaktive serviceopplevelser gjennom en chatbot-drevet virtuell agent og smart-epost funksjon. Service Desk løsningen har også integrert sosialt nettverk og tilbys som app til mobil.
«Container»-basert løsning
SMAX er «container»-basert og gir deg derfor muligheten til å bygge og distribuere avanserte IT-løsninger som kan kjøre i alle slags miljøer. Gjennom avanserte funksjoner får du fleksibilitet kombinert med full kontroll over dine data. Den Kubernetes baserte plattformen sikrer at oppgradering er enkelt med minimal nedetid, da containere kan byttes ut «i farten».
Kan kjøres på offentlig sky
Micro Focus tilbyr muligheten for å installere og jobbe med SMAX-instanser som er distribuert på blant annet Microsoft Azure og Amazon Web Services (AWS).
Kodefri og versjonsfri konfigurasjon
Kodefri og versjonsfri konfigurasjon gir raskere igangsetting og mindre kostnader (lavere TCO). Gjennom automatiserte oppgraderinger får du nesten umiddelbar tilgang til nye funksjoner.
Moderne brukeropplevelse
SMAX er brukervennlig og har innebygd analytics og automatisering.
- Mobilapplikasjon utfyller webportalen med et strømlinjeformet grensesnitt med fokus på viktige oppgaver som må styres på farten.
- Virtuelle agenter gir automatisert assistanse med integrert live-chat og e-post for å forbedre kontinuerlig kundestøtte.
- Sosiale samarbeidsfunksjoner med muligheter for å dele erfaringer, stille spørsmål til andre brukere og gi hverandre tilbakemeldinger.
- ChatOps-bots muliggjør et bedre samarbeid mellom operatører og verktøy. Dette gir raskere løsningstider og bedre gjenbruk av kunnskap.
Multi-tenant løsning
SMAX gir bransjeledende multi-tenancy og høy skalerbarhet. Det tilbys distribusjonsfleksibilitet på tvers av on-premise og sky for globale og regionale driftsleverandører. Manag-E Nordic leverer SMAX som en tjeneste fra en slik multi-tenant installasjon, som støtter over 100.000 sluttbrukere, over hele verden.
Tilleggsapplikasjoner
Service Desk løsningen tilbyr også en rekke analysebaserte applikasjoner. Blant annet prosjektstyring, ressursstyring, applikasjons- og tjenesteportefølje, økonomisk sporing og håndtering av nye ideer. Gratis tilgjengelig «apps» for forskjellgie formål kan hentes fra Micro Focus Marketplace og installeres.
Change og «Hot Topics»-analyse
SMAX bruker bransjeledende IDOL-analyser for å forbedre kontroll og oversikt over endringer og for å hjelpe operatørene med å levere en bedre tjeneste.
Effektiv «Smart Ticketing»-analyse
Med SMAX får du også bransjens første service management løsning med innebygget Optical Character Recognition (OCR) for å tolke innsendte bilder (f.eks. screenshots med feilmeldinger) og maskinlæringssystem, slik at henvendelser kan tas i mot og behandles eller videreformidles på en mer effektiv måte.
Du er kanskje også interessert i: