Operations Orchestration


Automatisér hele IT-miljøet. 

Operations Orchestration (OO) automatiserer oppgaver og IT prosesser og kan anvendes i en rekke forskjellige situasjoner også for forretningsprosesser. OO kan integreres med de fleste databaser og applikasjoner og relevante verktøy for IT drift, overvåking, Service Management og mer.

Hero-3
hero-mobile

Med Operations Orchestration kan man automatisere hele IT-miljøet ved hjelp av over 100 standardintegrasjoner og APIer som enkelt kan integreres med ønskede verktøy.

I standardbiblioteket til OO finnes det over 8000 standard funksjoner og arbeidsflyter. I tillegg kan man enkelt legge til sine egne, eller ta i bruk funksjoner utviklet av andre og delt med brukerne via et felles webbasert bibliotek. Enten fordi man trenger en annen flyt enn «standard», eller fordi man skal integrere med andre/nye verktøy eller applikasjoner.

Operations Orchestration servermodulen (OO Central) kan håndtere over 10.000 samtidige arbeidsflyter/funksjoner. Dette medfører at de fleste miljøer greier seg med en enkelt OO-server, men av hensyn til bl.a. robusthet og håndtering av ekstraordinære situasjoner kan man gjerne ha flere.

OO omfatter også en egen modul for GUI-basert automatisering, også kalt RPA (Robotic Process Automation). RPA er programvare som etterligner operasjonene som et menneske gjør i brukergrensesnittet til forskjellige applikasjoner, og kan derfor automatisere oppgaver også der det ikke er APIer tilgjengelig.

Overblikk over de viktigste funksjonene i  Operations Orchestration:

Åpen og skalerbar plattform

OO kan trigges med REST APIer og støtter Python, REST, Shell, PowerShell og Web Services.

Brukervennlig grensesnitt

Intuitivt web-basert grensesnitt med gjør det enkelt å opprette ny eller endre eksisterende arbeidsflyt.

Sikker og høy tilgjengelighet

Rollebasert tilgangstyring og støtte for lastbalansering sikrer trygghet og stabil drift 24×7.

Stor kapasitet

Fordi servermodulen (OO Central) kan håndtere over 10 000 samtidige arbeidsflyter, kan de fleste miljøer klare seg med bare én server.

Stort standardbibliotek

Leveres med et stort bibliotek med funksjoner og arbeidsflyt slik at man raskt kommer i gang.

Egen modul for RPA

Robotic Process Automation er bygget inn i Operations Orchestration som en egen modul. Til bruk der det ikke finnes tilgjengelige APIer.

WorflowDesigner-1024x548

Hovedkomponentene i Operations Orchestration er OO Studio – hvor man designer, utvikler og tilpasser arbeidsflyter – og OO Central som er «dirigenten» som styrer og koordinerer operasjonene/flytene som er utviklet og godkjent for drift. Det er også via OO Central at adminstrative oppgaver utføres, f.eks. skedulering av oppgaver, eller sjekk av status og logger. Også styring av sikkerhet ligger her.

En tredje komponent som kan installeres i alle miljøer hvor man trenger å utføre oppgaver er Remote Action Server (RAS). Dette er den delen av systemet som utfører selve oppgavene, styrt fra OO Central. Er man f.eks. i et konsern hvor det er flere datasentre, vil man typisk ha minst en RAS server i hvert av disse.

Dersom man benytter GUI-basert automatisering i form av RPA, vil man også ha en eller flere «roboter» som etterligner sluttbrukeres arbeid ved tastatur og skjerm. Disse robotene kan håndtere mange forskjellige brukergrensesnitt, både Windows, Web og «legacy» terminalgrensesnitt.

En flyt i Operations Orchestration – uansett om det er API-basert eller GUI-basert (RPA) – kan startes på tre forskjellige måter:

Et kall eller en kommando fra en annen applikasjon
En kommando i et script
Av OOs egen servermodul (OO Central) etter tidskriterier eller manuelt
En flyt kan omfatte både API- og GUI-steg, og de mer kompliserte bygges gjerne opp av et sett av «subflows» for hvert steg. Det blir stort sett enklere å håndtere, både drifts- og utviklingsmessig.

Typiske scenarioer er en flyt som startes av en feilmelding fra et overvåkingsverktøy, en flyt som startes at et Service Management verktøy som SMAX eller en «skedulert» flyt som går med jevne mellomrom (målt i minutter eller timer) eller på visse dager eller datoer.

DSC_0268

Med Manag-E på laget får dere mer enn bare et verktøy

 

Ved å velge oss som digitaliseringspartner sikrer dere dere ikke bare kraftige verktøy, men også en dedikert organisasjon med omfattende erfaring innen feltet. Vårt erfarne team, med over 100 års bransjeerfaring til sammen, støtter kundene våre gjennom hele leveranseprosessen, også lenge etter at implementeringen av verktøyene er ferdigstilt. For er det én ting vi vet, så er det at enhver organisasjon vil ha behov for endring og utvikling i fremtiden. 

Vi legger stor vekt på å etablere flere kontaktpunkter for virksomheten deres, fra dedikert driftsstøtte og support til strategisk rådgivning og utvikling. Dette gjør at vi kan samarbeide tett med dere for å realisere felles ideer, gjennomføre forbedringer, og videreutvikle produktet og implementeringen i tråd med deres fremtidige behov. 

Som deres samarbeidspartner har vi kapasiteten og kompetansen til å følge opp på flere nivåer, og vi er dedikert til å sikre at våre kunder oppnår suksess ikke bare ved implementeringen, men også i tiden etterpå. Med vår støtte og veiledning kan dere være trygge på at dere får en pålitelig partner som er engasjert i deres suksess og kontinuerlige vekst. 

background-cp-screen card-screen-bg

Vi er klare til å snakke med deg!

Ta kontakt!