SMAX har et moderne og intuitivt brukergrensesnitt med avansert Big Data plattform som sørger for at relevant informasjon automatisk blir gjort tilgjengelig for brukerne. Et HTML 5 basert responsive Web Design, gjør SMAX tilgjengelig fra alle enheter med en nettleser og løsningen tilbys også som egen app til mobil.
Intuitiv og brukervennlig sluttbrukerportal
I sluttbruker portalen er det mulig å benytte seg av en chatbot-drevet virtuell agent som kan veilede og hjelpe med å finne svar uten at bruker oppretter ny sak. Utfylling av skjemaer endres dynamisk underveis på bakgrunn av sluttbrukers valg. Ved at nødvendige felter for utfylling dukker opp, mens andre felter skjules, vil bruker veiledes igjennom utfyllingen.
Støtter de fleste ITIL prosesser
SMAX har støtte for de fleste ITIL prosesser både innen IT Service Management og Asset Management i en og samme løsning. I tillegg er løsningen klar for andre forretningsprosesser som f.eks. HR med muligheter for å opprette nye egne applikasjoner og prosesser.
Oversiktlig grensesnitt for operatører
For saksbehandlere og driftspersonell er det et eget grensesnitt som også er web-basert. Her kan de sette opp sitt eget Dashboard for enkel tilgang til sine arbeidsområder. Et dashboard kan samle alle typer saker og oppgaver på tvers av moduler slik at man enkelt kan få god oversikt over både Requests, Incidents, Change, Release, Asset, Knowledge osv.
Mulit-tenant SaaS
SMAX er en komplett «multi-tenant» løsning og egner seg derfor godt til å kjøre flere separate organisasjoner på en felles infrastruktur. Løsningen kan kjøres i ulike sky-løsninger eller som en SaaS-løsning via driftsleverandør. Manag-E Nordic AS tilbyr SMAX som en SaaS-tjeneste, levert fra et data senter i Norge.