I dag er nesten alle oppgaver IT-utfordringer.


IT-løsninger handler om mer enn bare teknologi. Det handler om mennesker, prosesser og kultur. Det handler om hvordan vi får gjort jobbene våre. Vi tilbyr løsninger som fungerer. For alle nivåer i en organisasjon.

Hero-3
hero-mobile

Det som skulle være en del av løsningen, er blitt helt nye problemer.

Vi vet det. Det er frustrerende når du må lete i mailtrådene etter gull. Det gir grå hår å vente på svar når du for lengst har sendt inn det du skulle. Når du skal ha hjelp, sitter servicedesken i en annen tidssone, og du aner ikke hvem du snakker med. Skatteetaten ber om dokumentasjon, men hvor i all verden skal du logge inn? 

En vanlig bil består av 100 000 linjer kode. Mobilen på nattbordet er så avansert at hadde datapionérene på 1970-tallet sett den, ville de besvimt av ærefrykt. Oldemor på 89 år får med seg oldebarnas skoleavslutning selv om hun bor på et sykehjem 600 kilometer unna. På jobben har vi kolleger i Bergen og Kuala Lumpur. Og den nyeste kollegaen er en bot. Eller ti. 

Teknologiutviklingen går med syvmilsstøvler. Men hvorfor føles det så tungvint da? Hvorfor får du ikke svar på det du lurer på, når du faktisk trenger svaret? Hvorfor skal du klippe ut tabellene fra regnearket og lime den inn i en mail som neppe blir lest? Hvorfor funker den ikke, den forbannede appen? 

Vi har servere i skyen, men ikke oversikten over hva som ligger på dem eller hvor mye de koster. Vi venter på prosesser vi ikke er i stand til å danne oss et overblikk over. Det er for mange av dem. Vi bruker mail for å si fra om problemer, men når får vi svar? Vi logger inn for å jobbe, men kaster bort livet vårt på tidstyver vi selv har skapt. 

Du kan ikke slå med en hammer som knekker. Du kan ikke bore hull med en drill du ikke vet hvor er. Du kan ikke sende saker videre om du ikke husker hvor du skal gjøre det. Du kan kan ikke overvåke hjertemonitoriene på sykehuset når serveren går ned og du ikke får beskjed om det. Det er ikke nok å tro. Du må vite. Og hvem vet? Hvem har oversikten?

Det har vært mye snakk om work—life-balansen. Det er på høy tid vi snakker om menneske—maskin-balansen. At vi snakker om ferieavvikling—langsomt-svar-fra-sjefen-balansen. Printerkø—fornøyd-ansatt-balansen. Vi må snakke om brukertilfredshet—serverkræsj-balansen. Om nedetid—frisk-pasient-balansen. Om informasjonsoverflod—jeg-orker-ikke-flere-apper-balansen. 

Det er på høy tid vi setter mennesket først.

Hos oss får du de digitale løsningene du trenger. På ett sted

IT SERVICE MANAGEMENT

Alle oppgaver er blitt IT-utfordringer. Optimaliser tjenesteleveransen for å møte dagens teknologiske behov raskt og effektivt.

Les mer

Enterprise Service Management

Fragmenterte tjenester bremser flyten. Skap sømløse opplevelser ved å integrere alle virksomhetens tjenester ett sted.

Les mer

Asset Management

Dårlig ressurskontroll øker kostnadene. Sikre høyest mulig avkastning på alle bedriftens fysiske ressurser.

Les mer

Hybrid Cloud Management

Manglende skykontroll lammer smidigheten. Styr skytjenester smart for å holde utgifter forutsigbare og sikkerheten høy.

Les mer

FinOps

Skykostnader skyter i været. Bruk FinOps-prinsipper for å få maksimalt ut av skytjenestene dere bruker. Og kutte unødvendige utgifter.

Les mer

IT Operations

Hyppige IT-feil forstyrrer driften. Forbedre systemytelsen og brukeropplevelsen gjennom intelligent IT-styring. Vær på forkant av utfordringer som kommer.

Les mer

Vi er en del av Orbify-familien

Vi er et heleid datterselskap av Orbify.AI - som investerer i modne teknologiselskaper og er aktiv eier i vekststrategien til alle datterselskapene sine. Med langsiktige eiere i ryggen har vi kraft til å gjennomføre​

Orbify.AI har som ambisjon å være en ledende leverandør av programvareløsninger innen digitalisering, effektivisering og optimalisering av forretningsprosesser.

Det forplikter Manag-E. Og gir oss gjennomføringskraft.   


                             orbifffenerordnet

 

Og vi er ledende på vårt felt i Norden.

Siden starten i 1999 har Manag-E bygd seg opp til å bli en av de ledende digitaliseringspartnerne i Norden. Vi har spesialkompetanse på programvare fra Hewlett-Packard, senere HPE Software – som er blitt fusjonert inn i det kanadiske selskapet OpenText. 


Vårt mål er å finne de riktige digitale løsningene for kundene våre, uansett bransje. I våre dager er IT-utfordringer ikke noe som bare tilhører visse bransjer, men nær sagt alt og alle. Fellesnevneren er at både sluttbrukere og brukere fortjener verktøy som fungerer. Hver gang. Både nå - og med de endringene som kommer. Verktøy som gjør overgangen til en digital virkelighet mest mulig brukbar – og som samtidig tar hensyn til menneskene som skal bruke dem. 


Våre produkter og metoder er basert på Open Groups IT4IT-referansearkitektur og ITIL-rammeverket for IT Service Management. Vi har ekspertkompetanse på programvare for IT-drift og support, automatisering av forretningsprosesser, saksbehandling gjennom ITSM- og ESM-systemer, og mye mer. Vi er OpenText Platinum Partner for IT Operations Managmenet og Application Deploytment Management. Og Nordens største supportleverandør for OpenText-produkter. 
Vår SaaS-tjenesteproduksjon er sertifisert i henhold til ISO 27001/2. 

100
%
Oppetid åtte siste kvartaler
50
%
Vekst i antall SMAX-saksbehandlere
67
%
Andel offentlige anbud vunnet siste 12 måneder
0
%
Tapte kunder (churn) siste 12 måneder

Platinum Partner og portefølje-eksperter

 

Manag-E er sertifisert som OpenText IT Operations Management Platinum Partner og har Portfolio Expert-sertifisering innen følgende produktområder:

  • Service Management Automation
    Portfolio Expert

  • Hybrid Cloud Management 
    Portfolio Expert

  • Operations Bridge & Analytics 
    Portfolio Expert

  • Network Operations Management
    Portfolio Expert

  • Universal Discovery and CMDB
    Portfolio Expert

  • Process Automation
    Portfolio Expert

  • Data Center Automation
    Portfolio Expert

ITOM-Platinum-1

 

Image_FinOps

Vi har samarbeidet nært med OpenText i mer enn 20 år

 

Å bli utnevnt som Northern Europe Channel Partner of the Year av OpenText, ikke bare én, men to år på rad, vitner både om våre prestasjoner på vegne av kundene våre - og om vårt dyptgående samarbeid med OpenText. Disse utmerkelsene, sammen med en rekke andre priser, understreker Manag-Es ekspertise og innovasjon i å implementere OpenTexts teknologiløsninger. Det markerer vår evne til å levere eksepsjonell verdi til våre kunder gjennom avanserte IT-løsninger og styrker ytterligere vår posisjon som en ledende aktør i Norden innenfor vårt felt. Det er vi glade for. Og det forplikter oss!

 

  • 2021

    OpenText Northern Europe Channel Partner of the Year

  • 2014

    HPE Software Innovation Award

  • 2011

    HPE Software Partner of the Year

  • 2010

    HPE Software BTO Operations Partner of the Year

  • 2009

    HPE BTO Partner of the Year

  • 2008

    HPE Software BTO Business Partner of the Year

  • 2006

    HPE OpenView Software Partner of the Year

  • 2006

    HPE Software Channel Excellence

  • 2005

    HPE Software Channel Excellence Award

  • 2004

    HPE Software Partner of the Year

  • 2001

    HPE Software Business Partner of the Year

Hvem har kontroll over alt som blir digitalisert?

Uansett hvor raskt utviklingen går, er det fortsatt vi mennesker som står for kompetansen og verdiene.

Disse blir satt på prøve i disse dager: For hvordan skal vi få brukt kompetansen dersom teknologien som skulle hjelpe oss, faktisk gjør oss tregere? Hvem skal sørge for at maskinene hjelper oss med å faktisk løse oppgavene våre, så det får betydning for kundene våre? For pasientene? For medarbeiderne? Hvem skal hjelpe innbyggerne som har sittet i telefonkø og ventet hele formiddagen?

Det meste som er nytt høres bra ut inntil du sitter med det i hånden.

Nyvinninger på arbeidsplassen høres fint ut, helt til det er du som skal sørge for at det funker. Skyløsninger og nye apper lyder godt, inntil det er du som har ansvaret for at det driftes som det skal.

Hvem skal sørge for at ressursbruken ikke spiser av behandlingstilbudet til pasientene? Hvem sørger for at maskinene som overvåker hjertemonitorene på landets sykehus ikke får en serverkræsj? Hvem sørger for at investeringsbudsjettet på jobben ikke får vinger? Hvem passer på motivasjonen til ansatte som river seg i håret over eldgamle grensesnittspøkelser fra nittitallet?   

Og når uværet fører til en rotvelt i en dal innerst på Vestlandet og med det kapper forbindelsen mellom sykehuset og IT-avdelingen som overvåker de medisinske apparatene. Hvem får beskjed så det kan fikses – nå?

Maskinene som skulle hjelpe oss, er såpass avanserte at de også øker kompleksiteten. Vi sender fra oss spørsmål, instrukser og svar. Noen ganger føles det som om hvert problem får sin helt egen app. Men hvor blir det av, alt sammen? Kommer det frem dit det skal? Til den som kan hjelpe oss?


Vi har fått et helt nytt problem: Vi må finne ut av balansen mellom maskin og menneske. Vi må sørge for at maskinene jobber for oss, og ikke omvendt. Vi må sørge for at teknologien er på vår side. At de er redskapene våre.

Vi må sette mennesker først.


Kompetansen er fortsatt menneskelig

Møt folkene våre

Manag-E er i vekst. I fjor ansatte vi seks nye, dedikerte mennesker. Her er noen av oss: 

Rolf Frydenberg

CEO
+47 90127992
rolf.frydenberg@managenordic.no

Thanh Nguyen

Kommersiell direktør
+47 40002044
thanh.nguyen@managenordic.no

Anders Heimdal

Senior Key Account
+46 855770262
anders.heimdahl@managenordic.se

Marthe Nymark

Senior Key Account
+47 40077047
marthe.nymark@managenordic.no

Leonardo Bjerck

Senior Key Account
+47 91704679
leonardo.bjerck@managenordic.no

Terje Mognes

Sales Engineer 
+47 90148820
terje.mognes@managenordic.no

Digitalisering siden 1999:
Ledende på service management

  • 1999

    Manag-E blir stiftet

    Scelerisque et placerat lectus viverra volutpat odio duis justo nec. Congue scelerisque a ut tortor felis. Dui porttitor morbi dui pellentesque arcu. Dignissim elementum faucibus cras est risus et. Diam erat hac natoque quis facilisi cras quisque molestie. Libero faucibus facilisis adipiscing aliquet cras quis volutpat lobortis cras. Scelerisque ipsum placerat dui orci ornare eu ullamcorper.

  • 2003

    HP/OpenText-partner

    I over 20 år har vi vært partner med HP/OpenText. I dag er vi Norges eneste OpenText Platinum Partner for ITOM (IT Operations Managmenet) og ADM (Application Delivery Managment). Vi er samtidig Nordens største OpenText Services Integrator Partner. 

  • 2005

    Manag-E flytter til Fornebu

    Vi vokser ut av lokalene våre og flytter fra Oslo sentrum til IT Fornebu i Bærum, til et miljø med mange andre IT- og teknologiselskaper. 

  • 2006

    Fusjon med Information Partner

    Etter flere år med en blanding av konkurranse og samarbeid blir Manag-E og Information Partner AS enige om en fusjon for å håndtere flere kunder og flere produkter. Selskapet skifter navn fra Manag-E AS til Manag-E Nordic AS. 

  • 2007

    Manag-E Sverige opprettes

    Selskapets nordiske ambisjoner fører til at et svensk datterselskap blir opprettet, og en tidligere HP Software-ansatt hyres inn som daglig leder og salgsansvarlig. Litt senere blir en kundeportefølje kjøpt opp og flere konsulenter ansettes.

  • 2010

    Vi flytter fra Fornebu til Asker

    Nok en gang kommer selskapet på flyttefot - etter å ha vært preget av om- og utbyggingene som skjer på Fornebu, kombinert med behov for større arealer etter hvert som flere personer blir ansatt.

  • 2018

    SMAX som SaaS-tjeneste

    Etter å ha levert programvare for installasjon hos kunden siden starten i 1999, etablerer Manag-E sin egen installasjon i et datasenter i Norge, for å levere SMAX som en SaaS-tjeneste (Software as service) i det nordiske markedet, til både eksisterende og nye kunder.

  • 2022

    Heleid datterselskap av Orbify.AI

    Orbify.AI investerer i modne teknologiselskaper og er en aktiv eier av alle sine datterselskaper. At vi er en del av Orbify.AI-familien gir oss mulighet til å tilby helhetsløsninger til kundene våre. Orbify.AI har sin egen proprietære AI-løsning som kommer alle kundene våre til gode.

Siste oppdateringer fra bloggen vår

Du må lese dette

Med lisens til å spare

Å holde styr på hvilke lisenser som er nødvendige, hva de koster og hvem som bruker dem,...